Posted: Thu, 23.9.2010, 3.00
ARMA2 Addonien asennusopas
Päivitetty 230910
Yhteensopivuus ARMA2 & Operation Arrowhead
Kirjoittanut Raunhofer
--------------------------------------------------------------------------------------
A. Tiedostomuodoltaan .zip .rar tai .7z olevien addonien asennus
Päämäärä: Paketin purkaminen ARMA2 kansioon omaksi modikansiokseen ja pelin pikakuvakkeen päivitys addonia varten.
Tarvittavat ohjelmat: WinRaR tai muu tiedostopakettien purkamisohjelma
Esimerkkiaddonina toimii: KuiK's Winter Camos 1.1
1. Aukaise paketti kaksoisklikkaamalla sitä
Saat esimerkkitapauksessa seuraavanlaisen sisällön:
@ -merkki kansion nimen edessä tarkoittaa, että kyseessä on valmis modikansio. Operaatio ei vaadi mitään muuta kuin kansion siirtämisen paketista ARMA2 kansioosi.
Siispä etsi ja avaa ARMA2 kansiosi. Yleensä kansio löytyy osoitteesta C:/Program Files/Bohemia Interactive/ARMA2/, mutta sijainnit vaihtelevat käyttäjän ja käyttöjärjestelmän mukaan. Voit käyttää apunasi myös käyttöjärjestelmän etsi-toimintoa.
2. Siirrä paketin sisältämä 'modikansio' ARMA2 kansioosi
Siirto winrar -ohjelmaa käyttäessä tapahtuu tattumalla paketissa olevaan kansioon ja vetämällä sen haluttuun kohteeseen eli tässä tapauksessa ARMA2 kansioon.
Toinen vaihtoehto on käyttää ohjelman 'Extract To' eli 'Pura sijaintiin' toimintoa.
Lopputuloksena sinulla on @WinterCamo kansio ARMA2 kansiossasi:
Olet nyt onnistuneesti siirtänyt modikansion ARMA2:n toiminta-alueen sisälle. Seuraavaksi olisi tarkoitus saada peli ymmärtämään, että modi(eli addoni) otetaan käyttöön.
Tarvitset todennäköisesti työpöydältä löytyvää pikakuvakettasi. Tärkeää on, että kuvake on se pikakuvake, josta käynnistät pelin.
Saat suurinpiirtein seuraavanlaisen ikkunan:
Kohdista katseesi punaisella neliöityyn kohtaan "Kohde / Target". Tämä tekstirivi ilmoittaa pikakuvakkeelle pelin oikean käynnistyskuvakkeen sijainnin. Nyt meidän pitäisi ilmoittaa kuvakkeelle, että haluamme pelin käynnistykseen mukaan myös uuden addonimme.
Kirjoita osoiterivin päätteeksi: -mod=@(modikansion nimi) elikkä esimerkkitapauksessamme: -mod=@WinterCamo
Nyt ilmoitamme pelille, että käynnistyksen yhteydessä käynnistetään myös modifikaatio eli modi nimeltään WinterCamo.
Pelivalmis!
Jos sinulla on useampia addoneita sijoitettuna useisiin modikansioihin, kuten esimerkiksi Thirsk, Podagorsk, WinterCamo ja Japahto Islands, voit erottaa modit toisistaan ";" merkillä.
Esimerkki: -mod=@Thirsk;@Podagorsk;@WinterCamo;@Japahto
Koita välttää modikansioiden nimissä: välejä, erikoismerkkejä ja numeroita. Vaikka modikansiot todennäköisesti toimisikin numeroidenkin kera, on fiksumpaa pelata aina varman päälle ja käyttää jotain varmasti toimivaa logiikkaa.
Päivitetty 230910
Yhteensopivuus ARMA2 & Operation Arrowhead
Kirjoittanut Raunhofer
--------------------------------------------------------------------------------------
A. Tiedostomuodoltaan .zip .rar tai .7z olevien addonien asennus
Päämäärä: Paketin purkaminen ARMA2 kansioon omaksi modikansiokseen ja pelin pikakuvakkeen päivitys addonia varten.
Tarvittavat ohjelmat: WinRaR tai muu tiedostopakettien purkamisohjelma
Esimerkkiaddonina toimii: KuiK's Winter Camos 1.1
1. Aukaise paketti kaksoisklikkaamalla sitä
Saat esimerkkitapauksessa seuraavanlaisen sisällön:
@ -merkki kansion nimen edessä tarkoittaa, että kyseessä on valmis modikansio. Operaatio ei vaadi mitään muuta kuin kansion siirtämisen paketista ARMA2 kansioosi.
Siispä etsi ja avaa ARMA2 kansiosi. Yleensä kansio löytyy osoitteesta C:/Program Files/Bohemia Interactive/ARMA2/, mutta sijainnit vaihtelevat käyttäjän ja käyttöjärjestelmän mukaan. Voit käyttää apunasi myös käyttöjärjestelmän etsi-toimintoa.
2. Siirrä paketin sisältämä 'modikansio' ARMA2 kansioosi
Siirto winrar -ohjelmaa käyttäessä tapahtuu tattumalla paketissa olevaan kansioon ja vetämällä sen haluttuun kohteeseen eli tässä tapauksessa ARMA2 kansioon.
Toinen vaihtoehto on käyttää ohjelman 'Extract To' eli 'Pura sijaintiin' toimintoa.
Lopputuloksena sinulla on @WinterCamo kansio ARMA2 kansiossasi:
Olet nyt onnistuneesti siirtänyt modikansion ARMA2:n toiminta-alueen sisälle. Seuraavaksi olisi tarkoitus saada peli ymmärtämään, että modi(eli addoni) otetaan käyttöön.
Tarvitset todennäköisesti työpöydältä löytyvää pikakuvakettasi. Tärkeää on, että kuvake on se pikakuvake, josta käynnistät pelin.
Saat suurinpiirtein seuraavanlaisen ikkunan:
Kohdista katseesi punaisella neliöityyn kohtaan "Kohde / Target". Tämä tekstirivi ilmoittaa pikakuvakkeelle pelin oikean käynnistyskuvakkeen sijainnin. Nyt meidän pitäisi ilmoittaa kuvakkeelle, että haluamme pelin käynnistykseen mukaan myös uuden addonimme.
Kirjoita osoiterivin päätteeksi: -mod=@(modikansion nimi) elikkä esimerkkitapauksessamme: -mod=@WinterCamo
Nyt ilmoitamme pelille, että käynnistyksen yhteydessä käynnistetään myös modifikaatio eli modi nimeltään WinterCamo.
Pelivalmis!
Jos sinulla on useampia addoneita sijoitettuna useisiin modikansioihin, kuten esimerkiksi Thirsk, Podagorsk, WinterCamo ja Japahto Islands, voit erottaa modit toisistaan ";" merkillä.
Esimerkki: -mod=@Thirsk;@Podagorsk;@WinterCamo;@Japahto
Koita välttää modikansioiden nimissä: välejä, erikoismerkkejä ja numeroita. Vaikka modikansiot todennäköisesti toimisikin numeroidenkin kera, on fiksumpaa pelata aina varman päälle ja käyttää jotain varmasti toimivaa logiikkaa.