Useita peliohjaimia yhtenä? - Voisko windowsia huijata vielä lisää? :)

Yleistä keskustelua Arma III:sta, Arma II:sta ja OFP:stä

Moderators: Kegetys, Broileri

Post Reply
116-1097878882

Post by 116-1097878882 » Sat, 16.10.2004, 2.10

Huomenta,

jos tämä juttu ei sovi tähän threadiin niin anteeksi vaan, ymmärsin väärin... :down:

(vähän taustaa)
sen verran uppiniskainen hekopilotti olen etten suostu uskomaan ettei OFP:ssä voi käyttää samanaikaisesti useaa peliohjainta. Kun on koneessa HOTAS Cougar-ohjain, josta puuttuu polkimet (kun valmistaja ei vieläkään ole sellaisia julkaissut) sekä Microsoft FF Wheel josta noita polkimia voisi käyttää, etsin (ja löysin) netistä tavan yhdistää nuo peliohjaimet yhdeksi virtuaaliseksi peliohjaimeksi. Niinpä minulla on nyt peliohjainluettelossa kolmaskin ohjain, jossa akselit liikkuvat kun noiden "fyysisten" ohjainten akseleita liikuttaa.


Koska OFP käyttää vain yhtä asennetuista ohjaimista piti selvittää, mitä niistä se käyttää ja millä perusteella. Testailemalla eri yhdistelmiä päättelin että OFP ottaa käyttöön ohjaimen jolla on pienin Product ID (eli PID, jos Windowsin rekisteriä tutkii). Tämän päättelin dxdiag-ohjelman avulla, jonka Input-välilehdellä näytetään ohjaimien Product ID-arvot. OFP käytti aina sitä ohjainta jolla oli pienin PID. OFP ei siis käytä Controller ID-arvoa jolla normaalisti pistetään ohjaimet järjestykseen. (Tästä mielestäni iso miinus pelinkehittelijöille)

Niinpä kysymys niille jotka ymmärtävät jotain noista Windowsin peliohjaimien Product ID-arvoista ja Wintoosan rekisteristä. Voiko/Saako/Kestääkö tuota arvoa mennä muuttamaan Windowsin rekisteristä? Tuo Product ID-arvo pitäisi siis muuttaa sen virtuaalipeliohjaimen tiedoista pienemmäksi kuin millään käytettävistä "oikeista" peliohjaimista.

Teemu Uusitalo

PS. Uhhuh. Tulipa kirjoitettua niin virallinen ensiviesti tälle foorumille että pitää ottaa talteen. :laugh: Jos ripustais seinälle... :PP


----
[edit]
Eipä tähän kukaan taida vastata mitään, olihan tuo aika hakuammuntana laitettu viesti... :down:
Post Reply