Page 1 of 4

Posted: Thu, 17.10.2002, 13.05
by McDeth
Hellou!

Eli edesmenneellä foorumillammehan oli jo tällainen thread, johon kuka tahansa sai antaa ehdotuksia missioihin. Katsotaanpa saadaanko tähän ideoita.

Tunnetustihan LDD Kyllikin missionvääntäjät ovat harrastaneet enemmänkin COOP ja AD missioita, joten ehdotukset voisivat keskittyä niihin. Tietenkin erinomaiset CTF ideat voidaan ottaa huomioon, eri asia kuka sellaisia alkaa sitten vääntämään.

Ideoita voi tulla keneltä tahansa. Ehkä vain parempi, jos ideoita tulee sellaisilta jotka eivät ole tehneet missioita aiemmin. Ideat voi antaa vaikka Brieffin muodossa yms. Itse idean toteuttaminen on sitten mission tekijän ongelma.

Hmmm... Meni hieman sekavaksi, mutta ehkä idea kuitenkin selviää. Töissä kun on pakko ajatella välillä työasioitakin :(

Ja pakollinen :banana:

Posted: Thu, 24.10.2002, 22.51
by Broileri
Amonin T-80 Defence on yksinkertainen ja toimiva A/D, ei vähiten koska niemi jolla se pelataan on juuri sopivan kapea ryhmä vs. ryhmä -taisteluun: puolustaja saa koko ryhmänsä asemiin yhteen suuntaan, kun hyökkääjällä ei ole mahdollisuutta koukkaukseen. Ts. ei tapahdu niin kuin suurimmassa osassa muista A/D-kartoista: puolustaja ei joudu hajoittamaan ryhmitystään ympäri maastoa epätietoisena hyökkäyksen suunnasta.

Molemmissa A/D-pelityypeissä on puolensa, mutta niinkin omituisessa ja epärealistisessa alkuasetelmassa kuin jalkaväkiryhmä vs. jalkaväkiryhmä -taistelussa voi olla välillä hyvä idea rajoittaa hyökkääjän etenemisvaihtoehtoja ja yksinkertaistaa asioita. Harvoin sodassa ryhmä ensinkään käskettäisiin tuhoamaan yksittäinen vihollisryhmä ja toisekseen pystyisi halutessaan tekemään kilometrin koukkauksen kohteena olevan vihollisryhmän selän taakse.

Lisää A/D:eitä niemille tai hyökkääjälle muita etenemisrajoituksia vaikka miinakenttien ym. avulla.




Edited By Broileri on 1035489653

Posted: Sat, 26.10.2002, 15.10
by maza
:PP

Posted: Sat, 26.10.2002, 15.16
by maza
ja sitten vakava kannan otto :cool:
viitaten broilerin hyökkääjän rajoittamis mahdollisuukksiin mielessäni käväisi onko a/d tehtäviin mahdollista antaa puolustajalle esim ai tukea ?
esim pistää joku yksikkö joka ei ole puolustajan komennettavissa vartioimaan jotain tiettyä sektoria ja hyökkääjän havaitessaan aiheuttaisi pelkästään hälytyksen tietyllä sektorilla?
esim kone partioimaan jossain?
luo mahdollisuuksia esim hyökkääjälle erinäisiin sovellutuksiin siinä kun auttaa kautta tekee puolustamisen vielä vittumaisemmaksi :p

Posted: Sat, 26.10.2002, 16.20
by Una
voisi toimia, mutta ai täytyy sitten kyllä sijoittaa randomilla ettei se ole aina samassa paikassa jolloin kyseistä sektoria tullaan välttämään. :)

Posted: Mon, 28.10.2002, 9.49
by McDeth
Jaa-a... itse kun en ole noita AI heeboja pahemmin käytellyt, niin en tiedä mitenkä ne saa "havaitsemaan" vihollisen. No toinen vaihtoehto on tietenkin kylvää triggereitä, jotka sitten ilmoittavat vihollisen paikan puolustajille.

Posted: Fri, 1.11.2002, 14.05
by sioux
:( niin ei siitä tullut sit mitään.mutta jos joku toinen sai aikaisex.
ajatus oli että olis 2 partisaani ryhmää samalla saarella ja sitä saarta valvois sitten kolmas osapuoli joka olis ai.

saarta valvovalla olis erilaisia osastoja jotka vahtis ja osa liikkuis(jos mahdollista niin randomina) ympäri saarta.myös tie sulkuja ja tukikohtia olis.

partisanit olis vihollisia keskenään joten toisten tappaminen olis myös sallittua.kummallakin olis oma leiri jossain piilossa.leiri pitäis suojata jotenkin(ai?)ettei sinne pääsis tekemään tuhoja.tämä sen takia että vois käydä hakemassa täydennystä aseisiin ja mahdollinen lääkintä telta olis siellä.

kulkuneuvot vois varastaa ettei niitä olis valmiina kun missio alkaa.

kaikki vois pisteyttää,myös miinus pisteitä(siviilit ja omat tappio).

tämöinen tehtävä mahdollistais erinlaisten taktiikoiden harjoittelemisen ja käyttämisen.ja ei vois vaan rynnätä ennen opitun kaavan mukaan(paljon pelatut coopit on niin tuttuja että porukka tietää minkä puskan takaa tulee vihu ja mitä kulloikin pitää tehdä).ryhmien välinen taistelukin toimisi varmaan aika hyvin.

respasta en erikoisemmin välitä mutta vois semmonenkin olla tosin jos sitä aikaa olis mahdollista pidentää(esim 10 min).

partisaanien joukot vois jakaa pienempiin ryhmiin(esim 4 miestä).se mahdollistais ryhmien toiminnan itsenäisestija tehokkaasti.

en tiedä mitkä mahdollisuudet on tällästä visioo toteuttaa mutta joku teistä varmaan tietää joten onnea jos sitä tarvitaan

:PP :p

Posted: Fri, 1.11.2002, 17.59
by Blake
Tuo Siouxin idea AI:n sekoittamisesta mukaan kärhämään on mielenkiintoinen - vois olla vaikkapa niin että alussa molemmat osapuolet (esim. Resistance vs. UCE:n suomalaiset) aloittavat surkealla aseistuksella ja AI:lta (Venäläiset) pitäisi alussa varastaa parempaa kalustoa itse rähinää varten vaikkapa huoltokolonnien väijytyksen muodossa. AI voisi myös pitää hallussa muutamia tärkeitä tukikohtia joista puolestaan voisi varastaa tankkeja ja muuta järeämpää. Myös taistelu Nogovan eteläisen saariryhmän hallinnasta voisi olla vaihtelua jos AI vaikkapa pitää saaria alussa hallussaan ja ne pitäisi ottaa haltuun maihinnousuilla. Kummallakin puolella respa omassa satamassa. Voittaja on se kumpi kaikki saaret haltuunsa. Mutta vaihtelua kaivattais tosiaan A/D pelimuotoonkin vaikka noita klassikkomappeja jaksaakin toki tahkota :banana:



Edited By Blake on 1036166430

Posted: Sat, 2.11.2002, 1.30
by Una
jees.. tässä ois ainesta sellaseen jopa kuuden tunnin maratoonimättöön =) Pelialueena koko saari..

Posted: Sat, 2.11.2002, 14.29
by sioux
??? just sellasta pitempää mättöä olis kiva pelata ja joutuis vähän jo suunnittelemaan pitemmälle että mitä pitää tehdä,niin että vääntämään vaan.heh :down:

Posted: Sat, 2.11.2002, 19.27
by ad henkilönsuojaus
Miten ois sellanen mättö jossa on esim kolme tai neljä autoa ja esim kymmenen suojaajaa ja yks VIP henkilö joka pitää saada Petroskoviin johonkin taloon sisälle ja sitten ulos (esim kokoukseen ja pois). Kaks assasinia sais vapaasti valita paikan yms missä yrittää lopettaa VIP henkilön. Autoina pitäis olla joku vähän suurempi, mielummin tumma ikkunainen auto josta ei heti nää missä vehkeessä se VIP istuu. Näillä assasineilla ei ois muuta aseistusta kuin snipat ja vaikka käsiaseet.. ei mitään kranuja tai sinkoja yms.. pikkasen vaikeutta peliin. Siviilejä vois kävellä petroskovissa vielä sekoittamassa pakkaa lisää..

mitä mieltä? :p

Posted: Sat, 2.11.2002, 22.02
by SmartDrv
Mielenkiintoinen idea... lisävaikeutta saisi varmaan sillä että "pahisten" pitäisi selvitä elävänä pois alueelta tjs.

:PP :p

Posted: Sat, 2.11.2002, 23.06
by McDeth
Guest wrote:Miten ois sellanen mättö jossa on esim kolme tai neljä autoa ja esim kymmenen suojaajaa ja yks VIP henkilö joka pitää saada Petroskoviin johonkin taloon sisälle ja sitten ulos...
Ei toisaalta hassumpi idea... saattais vaikka kokeilla toteuttaa...
Tosin tarvitaan kyllä addoneiks joitain tummaikkunaisia autoja.

Pistetään versio 0.1 työn alle...

Posted: Mon, 4.11.2002, 10.41
by KuiK
sopiva auto olis toi Ford Explorer jonka on tehny Mehanic
http://ofp.gamezone.cz/_hosted/mehanic/ ... orer/4.jpg
:banana: :banana: :banana: :banana:
:banana: :banana: :banana: :banana:
:banana: :banana: :banana: :banana:

Posted: Mon, 4.11.2002, 12.51
by McDeth
Toisaalta UAZ tai UAZG kelpaavat melko hyvin myös. Tällöin on vain pidettävä huolta siitä, että VIP menee kyytiin takapenkille. Tällöin ei ainakaan sivulta voi nähdä ketä takana on. Alkuvaiheessa en välttämättä lähtisi noita Explorereita kokeilemaan, koska niitähän ei ole servulla.

Itse ajattelin lähinnä seuraavaa konseptia:

Resistance:
1 x VIP
4 x 3 saattajaa (Officer + 2 x sniper)
4 x UAZG

East:
4 x Civilian
4 x KLR 250
1 x (Kiowa Warrior)

Saari voisi olla vaikkapa Nogojev, mutta kiinnostaisi tehdä myös Winter Nogojeville vastaava.
Lähtöpaikka ja kohde randomina muutamasta vaihtoehdosta.

Lisäksi ajattelin tiettyihin paikkoihin laittaa triggereitä, jotka ilmoittavat kohteen paikan summittaisesti. Vaihtoehtoisesti scout kopteri ilman aseistusta paikantamaan ajoneuvoja.

Onkos muita ehdotuksia tuohon paikantamiseen?