Tehtävien nimeämisen ohjeet
Posted: Tue, 10.5.2016, 13.23
Tehtävien nimeämisohje
Ohje Arma-pelisarjan tehtävien nimeämiseen LDD Kyllikin palvelimia varten
Perustuu Goethin luomaan alkuperäiseen nimeämisohjeeseen
Miksi?
Arma-pelisarjan tehtävälistaus on aina jättänyt hieman toivomisen varaa. Tehtäviä ei voi suodattaa, eikä nimeämiselle ole annettu minkäänlaisia valmiita suuntaviivoja. LDD Kyllikki nimeää tehtävät yhdenmukaisesti ja siten, että tehtävien löytäminen tehtävälistalta on helppoa.
Nimeämissäännöt
Esimerkkejä
Pelimuotoja
Lisää tehtävätyyppejä: https://community.bistudio.com/wiki/Mul ... Game_Types
Ohje Arma-pelisarjan tehtävien nimeämiseen LDD Kyllikin palvelimia varten
Perustuu Goethin luomaan alkuperäiseen nimeämisohjeeseen
Miksi?
Arma-pelisarjan tehtävälistaus on aina jättänyt hieman toivomisen varaa. Tehtäviä ei voi suodattaa, eikä nimeämiselle ole annettu minkäänlaisia valmiita suuntaviivoja. LDD Kyllikki nimeää tehtävät yhdenmukaisesti ja siten, että tehtävien löytäminen tehtävälistalta on helppoa.
Nimeämissäännöt
- Nimessä käytetään alla olevia lyhenteitä.
- Nimestä on käytävä ilmi tehtävän tyyppi, montako pelaajaa tehtävään mahtuu ja mikä on tehtävännimi.
- Tehtävän tyyppi valitaan sen mukaan, mitä tehtävässä tehdään. Esimerkiksi co (cooperative) tarkoittaa tehtävää, jossa pelaajilla on vastassaan AI.
- Pelaajamäärä ilmaistaan aina vähintään kahdella numerolla, kuten esimerkiksi 04 tai 12.
- Sekä pelissä näkyvän nimen että varsinaisen tehtävätiedoston nimen on molempien seurattava samoja nimeämissääntöjä. Esimerkiksi tehtävä co 12 Tehtävä voisi olla tiedostona co 12 Tehtävä.Chernarus.pbo
- Mikäli tehtävässä on Zeus, spektaattoreja tai muita poikkeavia entiteettejä, joita pelaaja voi valita pelattavaksi, tulee ne ilmaista erillään maksimipelaajamäärästä. Esimerkiksi "zgm 24+1" tarkoittaisi Zeus-tehtävää, jossa on 24 pelaajaa ja yksi Zeus.
- Jos tehtävä on rakennettu käyttäen ns. total conversion -modifikaatiota, kuten Iron Front tai CWR, tulee modifikaation tunnus merkitä nimen alkuun: cwr2 co 12 Esimerkkitehtävä. Näin voimme eritellä total conversion -modifikaatioita vaativat tehtävät tavanomaisista tehtävistä. Kyllikin tavanomaisesti käyttämät modifikaatiot, kuten ACE tai RHS, eivät tarvitse merkintää.
- Tunnukset (esim. "co" tai "ad") kirjoitetaan aina kokonaan pienin kirjaimin, mutta tunnuksen jälkeinen tehtävännimi tulisi kirjoittaa isolla etukirjaimella ja muutenkin normaalin kieliopin mukaisesti.
- Mikäli tehtävässä on respawn-mahdollisuus, merkitse se tehtävän descriptioniin eli selostukseen.
- Tehtävännimen voi kirjoittaa haluamallaan kielellä.
- Tehtävien versionumerointiin ei tulisi olla tarvetta, sillä tehtävät pyritään tekemään kerralla valmiiksi. Keskeneräisiä tehtäviä ei oteta palvelimelle.
- On suositeltavaa toteuttaa tehtävät parillisella määrällä pelaajia, kuten esimerkiksi 4, 8 ja 16 – ei siis 3 eikä 11.
- Säädä tehtäväsi moninpeliasetukset vastaamaan tehtäväsi nimeä Arma 3 -tehtäväeditorissa.
Esimerkkejä
Pelimuotoja
Lisää tehtävätyyppejä: https://community.bistudio.com/wiki/Mul ... Game_Types