Bannit - Suomen ofp scene

Yleistä keskustelua Arma III:sta, Arma II:sta ja OFP:stä

Moderators: Kegetys, Broileri

Post Reply
81-1060023697

Post by 81-1060023697 » Mon, 4.8.2003, 22.47

Nimi kertoo jo sen että tämä topic tuskin kauaa tässä pysyy. Mutta toivottavasti joku asiasta tietävä lukee tämän loppuun asti ja viitsii vastata tavalla tai toisella (IRCissä /msg T^Quaker - emaililla Quaker@clan-troopers.org). Vastauksen saatuani en tästä asiasta kysy/puhu enään turhaan. Tottakai tiedän sen etten vastausta voi vaatia, sitä tuskin koskaan saa. Mutta tälläinen tuppaa jättämään vaan paskan maun suuhun aina. Teitä tuskin ei kiinnosta tipan tippaa kyselyni, mutta ihminen minäkni mielestäni olen. Mutta tästä pelaajapolitiikasta jäljempänä.

Itse asiahan on niin että olen saanut bannit LDD Kyllikin OFP serverille. Bannejahan ei anneta syyttä, kuten kaikki ovat sanoneet. Niin varmasti onkin, mutta se syy ei ole tullut minulle asti jota se varmasti ainoastaan kiinnostaa. Olen IRCin kautta turhaan kysellyt muutamaan kertaan sitä, mutta tuon IRCissä vallitsevan asenteen takia kuullut juuta eikä jaata. Oma selostukseni tapahtumista menee seuraavasti: Olin pelaillut koko päivän (lue: 8 tuntia ainakin) normaalisti, ilman sen suurempia eriskummallisuuksia. Aamuyöllä viimisten joukossa peluuni lopettelin. Puolilta päiviltä herättyäni näin servulla porukkaa taas ja pyrein sisälle. Connecting.. -> Banned. Tämä ei haittaisi minua, jos tosiaan keksisin syyn ko. banneille. Kuulin kyllä juuri, että OFP:ssä bannit astuvat voimaan vain servun boottiessa, joten saattaahan se johtua jostain aiaemmastakin teosta. Tarkkaa päivää en muista, mutta siitä on muutama - kolme viikko aikaa jo. Jos joku todella haluaisi selvittää asian, tuskin liian vaikea on. Ei varmaan ihan joka päivä anneta servulla banneja jne. Tottakai en tätäkään voi vaatia ketään selvittämään, mutta kuten sanoin, tälläinen jättää paskaun maun suuhun.

Toinen syy bannien kyselyyn (ensimmäinen oli ihmettely ja kummastelu) on se, että en ole tavannut niin viihdyttävää tapaa pelata netissä vielä kuin OFP:FDF:n coopit. Toki kaikki innostus aikanaan katoaa, mutta moisessa pelimuodossa on jotain uutta ja kiinnostaa vielä ainakin. Kyllikeille kaikki kunnia cooppien peluuttamisesta. Harvalla servulla valitettavasti pääsee noin usein pelaamaan cooppeja kuin teidän servullanne.

Tässä vähän yli kuutisen vuotta netissä kuitenkin olen pelaillut ja kaikkea kyllä nähnyt. Erilaisia servu politiikkoja samalla myös tietenkin. Mutta OFP:ssä nähnyt jotain aivan uutta. Itse perus OFP on kyllä pelinä sen verran suosittu että on varaakin pitää ankaraa kuria, jos näin voi sanoa. Järjestystä oman tahtonsa mukaan. Mutta kun tullaan FDF modiin, joka on pieni, mielestäni ei. Eikö olisi tärkeämpää rohkaista uusia pelaajia pelaamaan, hienoa suomalaista modia, kuin karkottaa niitä. Harvinaista on että suomimodi yltää tähän pisteeseen asti mihinkä FDF yltänyt. Tottakai tuo että te maksatte serverin antaa teille täyden oikeuden päättää ketä siellä pelaaja ketä ei. Mutta omasta mielestäni kuuluisi sitä ajatella muitakin kuin itseään. Kyllikki on iso todella iso vaikuttaja Suomen OFP scenessä, jos tätä sceneksi voi kutsua. Ilman pelaajia hyväkään modi ei toimi.


Tässä tosiaan muutama mieleeni ensiksi tullut asia. Tämä kirjoittelu tuskin saa bannejani pois, huonotaa vain tilannettani. Kirjoitin mitä mieltä olin asioista enkä yrittänyt kieltäni ruskistamalla poistaa bannejani. Asiaa olisi paljon muutakin, mutta katsotaan nyt joutaako tämä postaus sensuurin uhriksi vai saanko kenties palautetta.

Nimimerkki Player ID: 3305345
(Kuitti ja painallus, Quaker^)
SmartDrv
Posts: 419
Joined: Mon, 2.9.2002, 22.08
Location: S:t Michel
Contact:

Post by SmartDrv » Mon, 4.8.2003, 23.11

Näin pikaisen privafoorumin selailun jälkeen löysin parikin mainintaa mm. "liiallisesta avautumisesta (useampana päivänä)" ja "käskyjen vastustamisesta". Tarkemmin en tapahtuneista tiedä, ajankohta ilmeisesti heinäkuun alkupuoli.
WHAT WOULD GARY ROBERTS DO?
Rodrigo
Posts: 975
Joined: Tue, 3.9.2002, 20.11
Location: Tampere

Post by Rodrigo » Mon, 4.8.2003, 23.28

kylliportille tuskin saa suoraan banneja ilman että varotetaan. varotuksien jälkeen seuraa potkut.varmasti se banni ei tule heti ekojen potkujen jälkeen. säännöt on kuitenkin tehty noudatettaviksi .

säännöt




Edited By Rodrigo on 1060029062
81-1060023697

Post by 81-1060023697 » Mon, 4.8.2003, 23.53

Kertaakaan en ole monoa saanut serveriltä vielä tähän päivään mennessä, enkä tosiaan ole kertaakaan suoranaisesti huomannut tulleeni varoitetuksi. Mutta ok, hyvä että joku viitsi hetkauttaa vähääkään korviaan asialleni :)
81-1060023697

Post by 81-1060023697 » Fri, 2.1.2004, 12.46

Melkein puoli vuotta kulunut viime viesteistä, pari uutta versiota ilmestynyt. Mutta selvästikään bannilistoja ei ole puhdistettu niiden kunniaksi / myötä. :)

Ajoi nuo uudet versiot taas kiinnostumisen ja innostumisen korkealle koskien FDF:ää. Noh, eipä voi varmaan muuta kuin valitella ikiteiniyttään. Eikä se itkukaan kovin pitkälle tuppaa auttavan ikuna. Katuvan tiehän on kurja. :(

***EDIT:
Mutta se täytyy kyllä tähän vielä lisätä, että ei ole parempia pelejä saanut missään muualla kuin Kyllikkien OFP serverillä. Siis ihan rehellisesti sanottuna! Ja siitä kyllä ihan kaikki kiitos teille, ja kenties jälkeenpäin ajateltuna teidän tyylillenne hoitaa servua vaikka se tolloin nopsaan seurattuna aiheuttikin kritiikkiä enemmän kuin arvostusta. Näyttää uudet versiot kasvattaneen pelaajamäärääkin huimasti. Itse vielä joskus toivon pelaavani myös siellä. ;)
Wrench
Posts: 338
Joined: Mon, 2.9.2002, 23.13

Post by Wrench » Wed, 21.1.2004, 2.42

Niin tämmösissä tapauksissa olisi aina mukava tietää kuka on bannit antanu ja mistä syystä. Smartti tuossa kirjottikin syyt mistä olet bannit saanut. Asian olisi kyllä voinut hoitaa mielestäni tyylikkäämminkin. Ilmoittamasi varoitus/kick muodossa ja vasta sitten ban.
Meillä on tapana noudattaa rj:n komentoja orjallisesti ja jos on jotain vastaan sanomista on niin ensin voi koittaa 0-2 NEGATIVE. Jos rj vielä käskee samaa uudestaan on jo parempi totella. Käskyjen noudattamatta jättäminen ja kartalla omin päin seikkailu saattaa helpostikkin johtaa banneihin ilman eri varoituksia. Ja täytyy muistaa että varoitukset voi tulla myös pelin oman komento systeemin kautta esim. 5 Return to formation! näitä kun tarpeeksi joutuu rj hakkaamaan niin lopputulos on se että sillä menee kyseiseen taistelijaan hermo ja tuloksena saattaa olla bannit. Itse käytän kenttäoikeutta eli niskalaukausta muodossa ryntäileviin ja häröileviin taistelijoihin. Se yleensä auttaa.

Parhaiten asiat yleensä selviää kun tulee irciin #kyllikkiin kyselemään mahdollisimman pian tapahtuman jälkeen. yleensäkin jos on meidän servulla edellytämme läsnäoloa #kyllikissä. Juuri siitä syystä että voidaan peliä häritsemättä keskustella eri asiosta tai pelata jälkipelejä viikatemiehen osuttua kohdalle. #kyllikistä puuttumisesi voi olla myös osa syy (en tiedä olitko sitten siellä).
Rodrigo
Posts: 975
Joined: Tue, 3.9.2002, 20.11
Location: Tampere

Post by Rodrigo » Wed, 21.1.2004, 9.52

ei sieltä kukaan ole ilman varotusta saanut bannia. kyllikin serverihän ei ole yleinen vaan siitä maksavat kyllikin jäsenet. maailmalla on myös ilman passua olevia fdf servoja.
Jyka
Posts: 887
Joined: Mon, 2.9.2002, 23.25
Location: Helsinki

Post by Jyka » Thu, 22.1.2004, 18.17

Qkr wrote:Itse perus OFP on kyllä pelinä sen verran suosittu että on varaakin pitää ankaraa kuria, jos näin voi sanoa. Järjestystä oman tahtonsa mukaan. Mutta kun tullaan FDF modiin, joka on pieni, mielestäni ei. Eikö olisi tärkeämpää rohkaista uusia pelaajia pelaamaan, hienoa suomalaista modia, kuin karkottaa niitä. Harvinaista on että suomimodi yltää tähän pisteeseen asti mihinkä FDF yltänyt. Tottakai tuo että te maksatte serverin antaa teille täyden oikeuden päättää ketä siellä pelaaja ketä ei. Mutta omasta mielestäni kuuluisi sitä ajatella muitakin kuin itseään. Kyllikki on iso todella iso vaikuttaja Suomen OFP scenessä, jos tätä sceneksi voi kutsua. Ilman pelaajia hyväkään modi ei toimi.
Rodrigon viesti vastasi varmaan osaltaan, lisäänpä hieman.
Tuo kappaleesi on lievästi sanottuna ristiriitainen. Kerroit pitävästi co-opeista, mitähän niistäkin tulisi jos kaikki toteuttaisivat itseään mielensä mukaan. Mikäli järjestyksen pitäminen serverillämme(josta tosiaan maksamme) karkoittaa sinut niin ko. servu ei ole oikea paikka pelaamisellesi, niitä nk. julkisia servuja on olemassa(jopa FDF:lle).
Yleinen peeloilu Kylliportilla saattaisi mielestäni karkoittaa niitä asiallisia FDF:ää pelaavia ja siihen emme pyri, ajattelemme siis muitakin kuin itseämme yrittämällä pitää touhun asiallisena serverillämme.
Kyllikin vaikutusta Suomen OFP-pelaamiselle en lähde ruotimaan, toivottavasti se on positiivista, siihen pyrimme jatkossakin.
Viimeisestä lauseesta kappaleessa; pelaajia serverillemme kyllä riittää, tuonhan tiedät itsekin irc-kanavalla viihtyvänä.
kers Jyka, Sergeant
Sauna Major, Reserves
LDD Kyllikki
"Dulce et decorum est pro patria mori"
Post Reply