Post
by HaBa » Mon, 7.11.2016, 8.55
Tanoan miehet -kampanja, taustapeli
Strateginen kartta
Kampanja on päättynyt
Tilannekeskus
Tilanne viimeisen tehtävän jälkeen.
Osasto Kyllikki epäonnistui siviilien internointileirin vapautusyrityksessä ja siviilit saivat kärsiä. Erittäin verisen taistelun jälkeen, kapinalliset surmasivat suurimman osan siviileistä ja yrittivät sen jälkeen epätoivoista pakoa etelämpään Charlie-saarelle. Lännestä hyökännyt oma komppania ehti vain toteamaan tilanteen ja löysi kymmeniä hautaamattomia ruumiita.
Osasto Kyllikki vapautettiin rintamavastuusta täydennyksiä ja lepoa varten. Sotaoikeudestakin tosin puhuttiin...
Käyttöohje
Kartan ja tilannekeskuksen toiminnallisuudet ovat seuraavat:
1. Kartta ja kohteet
Joukkueenjohto pääsee valitsemaan hyökkäyskohteen. Kohde on suuruusluokkaa "saari Tanoan ympäristössä" ja voi sisältää yhden tai useamman tavoitteen, joka toteutetaan tehtävän aikana. Lisäksi strateginen kartta kertoo alueiden hallinnasta väreillä ja rajoilla sekä vihollisen potentiaalisista liikkeistä nuolin.
Vihollisen liikkeet päivitetään aina tehtävän jälkeen ja niitä ei voi estää puolustamalla tai jäämällä puolustamaan aluetta, johon liike kohdistuu (esim. aloituspiste). Jos vihollisen liike alkaa kohteesta, johon illan tehtävä kohdistuu ja tehtävä on onnistuneesti suoritettu, on sillä suurella todennäköisyydellä positiivinen vaikutus vihollisen siirron lopputulokseen.
2. Vihollinen
Kohteiden vihollisesta voi olla jotain hajanaista tietoa, joka auttaa päätöksentekoa. Tieto ei kuitenkaan ole välttämättä kovin tarkkaa ja sen saatavuus on siis epävarmaa. Vihollisen vahvuutta arvioidaan viidellä eri muuttujalla (asteikko 1-5, 5 suurin):
*jalkaväkiuhka
*ilmatorjuntauhka
*ilmauhka
*panssariuhka
*meriuhka
esimerkki asteikosta:
ilmatorjuntauhka:
1= jv:n henk. koht. aseet
2= vähäinen matalatorjunta (esim. muutama itkk)
3= merkittävä matalatorjunta (paljon keveitä it-aseita, tai konetykillisiä rynnäkköpanssarivaunuja)
4= kattava it (tykkejä ja ohjuksia ja / tai määrällisesti erittäin paljon lähi-it -kalustoa)
5= tappava it (tykkejä, tutkaohjattua ilmatorjuntaa, ohjuksia. Käytännössä "No Fly Zone")
ilmauhka:
1= ei ilmauhkaa
2= mahdollinen ilmauhka, pieni (ehkä aseistettuja kuljetushelikoptereita)
3= mahdollinen ilmauhka, keskisuuri tai suuri (ehkä HEKO ja ehkä SUKO)
4= ilmauhka, keskisuuri (esim. aseistettuja kuljetushelikoptereita ja / tai taisteluhelikoptereita)
5= ilmauhka, suuri (HEKO + SUKO)
3. Roster
Roster on, kuten aiemmin mainittu, johtosuhteiltaan LDDK:n YTH-roster. Tehtävässä kaatuminen tai tajuttomana kentälle jääminen kuitenkin vie taistelijalta "natsat" (kampanjan aikaiseksi arvoksi sotamies), joten johtosuhteet voivat muuttua kesken kampanjan.
Kampanjan seuraavassa tehtävässä, ryhmänjohtajan kaatuessa, johdon ottaa a) sijoitukseltaan, b) arvoltaan korkein tai c) epäselvässä tilanteessa ryhmän järjestysnumerossa korkein eloonjäänyt. Kaatunut johtaja palautettaan vapaaseen rivimiesrooliin omaan ryhmäänsä.
Joukkueenjohtajan kaatuessa joukkueenjohto menee seuraavasti: (eloonjäänyt) JVJ, RJ:t arvojärjestyksessä, Muut arvojärjestyksessä (rivimies ylik > ryhmän varajohtaja alik), Ryhmien varajohtajat, loput kuten ryhmänjohtajan kaatuessa. Eloonjääneet ovat siis aina etusijalla johtojärjestelyissä.
Yksittäisen tehtävän aikana tapahtuvat, eri syistä johtuvat, johtosuhteiden muutokset EIVÄT vaikuta kampanjan johtosuhteisiin, vaan kampanjassa noudatetaan yllä mainittua mallia.
Ryhmien raportin kirjoittamisvastuu on aina taistelun aloittaneella johtajalla. Raporttia voi kuitenkin, erillisen sopimuksen turvin, kirjoittaa myös viimeinen ryhmästä vastuussa ollut. Tärkeää on saada selville eloonjääneet ja johtosuhteet.
4. Kalusto
Koko joukkueen moottoroitu kalusto on saatavilla ensimmäisessä tehtävässä. Ajoneuvo käsittää tässä vesikulkuneuvot, autot ja helikopterit. Kalustoa ei saada lisää kampanjan aikana (pl. alla mainittu poikkeus)
Ehtyvää kalustoa eivät ole:
Aseet, patruunat, kertasingot, heitteet, radiot, reput, laskuvarjot, kumiveneet, pimeänäkölaitteet ym. varusteet.
Kaluston säilymisen ehdot:
a) Kalusto on ehjää tai pienellä vaivalla korjattavissa (esim. ajoneuvon rikkinäinen rengas)
b) Kalusto on omien kontroilloimalla ja karttaan merkityllä alueella. Kaluston ei tarvitse kuitenkaan olla vartioitu.
c) Kaluston jättöalue ei jää vihollisen haltuun strategisella kartalla. Kartan tapahtumat päivitetään YTH:n jälkeen. Muutokset voivat näkyä hitaammin itse kartalla, mutta tilanne "jäädytetään" tehtävän päättyessä. Strategisen kartan mahdolliset vihollisliikkeet tapahtuvat siis YTH:n jälkeen, eivät tehtävän aikana. Aloituspiste on omien hallussa tehtävän päättyessä, jos vihollishyökkäys ei strategisen kartan mukaan sitä kumoa.
d) Kalusto ei ole pudonnut, kaatunut tai meren pohjassa.
Voimassa olevat johtosuhteet
18.12.2016 -tehtävä 3/3
Eloonjäämistilastot: Eloonjäämiset/pelatut
KmntR.
Raunhofer - 3/3
Sami - 3/3
Naatti - 3/3
1.R.
Broileri 1/3
HaBa 3/3
CZ 3/3
02 2/2
Ukka 3/3
Mika 3/3
PD 3/3
2.R.
Kassu 2/3
Arto 2/3
Sakinz 1/2
Hammer 2/3
Hesari 1/2
Stellar 2/3
Nouty 2/3
3.R.
Scottz 2/3
KuiK 1/3
Pionjaer 1/3
Vultyr 1/3
Epa 1/3
04.12.2016 -tehtävä (2/3)
KmntR.
Raunhofer - JJ
Sami - JVJ
1.R.
HaBa - RJ
Psykoisi - RVJ
2.R.
Kassu - RJ
Arto - RVJ
3.R.
Pionjaer - RJ
Kuik - RVJ
Muutokset:
1. tehtävä:
Broileri 1.R. RJ (KIA) --> 1.R. AT-mies (stm Broileri kampanja-arvoksi)
Hesari 2.R. (KIA) --> ei muutoksia (stm Hesari kampanja-arvona)
2. tehtävä:
3. R. kokonaisuudessaan tuhoutunut. Viimeisenä elossa ollut ottanee ryhmän. Muut slotit aktiivien arvojärjestyksessä, riippumatta sijoituksesta.
Numerojärjestyksessä uusi roster:
Pionjaer
Kuik
Scottz
Lufti
Epa
Vultyr
Muut rosterin ulkopuoliset sidokset:
PD --> 1.R. AT (-->1.R. RVJ) --> Pysyy
Juissi --> 2.R. kivääri --> Extra (syy poissaolo, voidaan sitoa mihin vain ryhmään)
Tsar Bomba --> 3.R. lääkintä --> Extra (syy kaatuminen, voidaan sitoa mihin vain ryhmään)
Last edited by
HaBa on Thu, 22.12.2016, 7.38, edited 18 times in total.
yliv HaBa - Squad Leader, 1st Squad "Hiisi"