Cutsceneistä! - Apua tarvittis.
Moderators: Kegetys, Broileri, Raunhofer
no yritetään. ensiksi tarviit esim intro.sqs nimisen tiedoston pelihakemistoosi missä on valmiiksi luotu kamera.kannattaa esim kopioida jostaintehtävästä se ja pyyhkiä välistä ne valmiit kamera ajot pois.
sitten editoriin. kirjotat vaikka pelaajasi init kenttään this exec "camera.sqs"
nyt kun previevaat niin kamera lähtee ukostasi. kameraa liikutellaan wsadx napeista eteen taakse jne ja numpadin 8462 kääntelee kameraa.
kun rupeat "kuvaamaan" painat vas ctrl eli nyt kamera kuvaa ja menet sinne intro.sqs ja copypastetat ja sinne ilmestyy 1 valmis kameran otto. otossa tosin kaikki ajat on oletuarvolla 0
elikkä jos haluat että päättää kauanko kameralla menee tulla siihen kohtaan missäpainoit previewissä ctrl lisäät camcommit kohtaan haluamasi määrän sekunteja + kameran pysymisaikaa ei ole laitettu ollenkaan niin sekin pitää määritellä.
uudet otoksen saat menemällä taas editoriin siirrät kameran uuteenkohtaa ja painat taas oikea crtl ja hyppäys sqs tiedostoon ja pastetat sen sinne.
tätä käytettäessä olisi hyvä ettää tietää kamera-ajoista sen verran että mistä säädetään aikaa jona kamera pysyypaikallaan ja aikaa mikä kameran tulo kestää.
;=== 2:49:11
_camera camSetTarget [21263.86,-94252.79,-3058.97]
_camera camSetPos [5633.17,4469.82,2.00]
_camera camSetFOV 0.145
_camera camCommit 5 <-- kameran tuloaika kohteeseen
@camCommitted _camera
~4 <-- kameran pysymis aika paikalla kun perillä
eli copypastella se tekee tollasen sinne tosin merkityt paikat oletusarvolla 0
HUOM!
kamera skriptejä tulee tuntea jonkinverran tätä käyttäessä jotta osaa luoda ja tuhota kameran!
elikkä kamera skriptauksen tutoriaaleja vaan ofp editin senteriin tutkimaan aluksi jotta ei mene sormi pyllyyn :p
sitten editoriin. kirjotat vaikka pelaajasi init kenttään this exec "camera.sqs"
nyt kun previevaat niin kamera lähtee ukostasi. kameraa liikutellaan wsadx napeista eteen taakse jne ja numpadin 8462 kääntelee kameraa.
kun rupeat "kuvaamaan" painat vas ctrl eli nyt kamera kuvaa ja menet sinne intro.sqs ja copypastetat ja sinne ilmestyy 1 valmis kameran otto. otossa tosin kaikki ajat on oletuarvolla 0
elikkä jos haluat että päättää kauanko kameralla menee tulla siihen kohtaan missäpainoit previewissä ctrl lisäät camcommit kohtaan haluamasi määrän sekunteja + kameran pysymisaikaa ei ole laitettu ollenkaan niin sekin pitää määritellä.
uudet otoksen saat menemällä taas editoriin siirrät kameran uuteenkohtaa ja painat taas oikea crtl ja hyppäys sqs tiedostoon ja pastetat sen sinne.
tätä käytettäessä olisi hyvä ettää tietää kamera-ajoista sen verran että mistä säädetään aikaa jona kamera pysyypaikallaan ja aikaa mikä kameran tulo kestää.
;=== 2:49:11
_camera camSetTarget [21263.86,-94252.79,-3058.97]
_camera camSetPos [5633.17,4469.82,2.00]
_camera camSetFOV 0.145
_camera camCommit 5 <-- kameran tuloaika kohteeseen
@camCommitted _camera
~4 <-- kameran pysymis aika paikalla kun perillä
eli copypastella se tekee tollasen sinne tosin merkityt paikat oletusarvolla 0
HUOM!
kamera skriptejä tulee tuntea jonkinverran tätä käyttäessä jotta osaa luoda ja tuhota kameran!
elikkä kamera skriptauksen tutoriaaleja vaan ofp editin senteriin tutkimaan aluksi jotta ei mene sormi pyllyyn :p
börb
wsadx = w,a,s,d,x nappulat
numbad = se sijaitsee näppäimistön oikeassa "yleensä, sellanen missä on laskukonemaisesti laitettu näppäimet. Sisältää yleensä näppäimet "numlock / * - 7 8 9 + 4 5 6 1 2 3 0 , enter" "laidassa...
PS. on mulla tuossa 100kg rautalankaa jos vaan tarvii =)
Edited By LawnDrill on 1078589249
numbad = se sijaitsee näppäimistön oikeassa "yleensä, sellanen missä on laskukonemaisesti laitettu näppäimet. Sisältää yleensä näppäimet "numlock / * - 7 8 9 + 4 5 6 1 2 3 0 , enter" "laidassa...
PS. on mulla tuossa 100kg rautalankaa jos vaan tarvii =)
Edited By LawnDrill on 1078589249
init.sqs:ään vaikkapa seuraava rivi:
Jahka ensin olet tehnyt tuon kameraskriptin...[/color]
Code: Select all
[] exec "camera.sqs"
korpr McDeth Sniper, 1st Platoon, Local Defence Detachment "Kyllikki" - "Ehä mie osu mihinkää..." -
On se p******e kun ei ihmiset osaa edes OFPEC:iinaloittelija wrote:muuten hyvä vinkki maza mutta tuo mainitsemasi ofp editincenter ei oikeen toimi noitten tutorialien osalta siksi kysynkin täältä neuvoa kun en osaa tehdä mitään :down:
aloittelija
korpr McDeth Sniper, 1st Platoon, Local Defence Detachment "Kyllikki" - "Ehä mie osu mihinkää..." -
aloittelija wrote:minulla olisi yksi kysymys jota en löytänyt kielitaitoni takia ofp editing centeristä eli kuinka saa käänetty esim. auton katolleen vaikapa siten että auto ajaa trigerille jossa se tekee tiukan käännöksen ja rupee vierimään katon kautta ympäri ja räjähtää.
Et sitten pieniä vaatinut. :p
Kyllä tuo joillakin setvelocity yms.-kikkailuilla pitäisi teoriassa onnistua mutta minä en moisiin koske pitkällä kepilläkään.

Edited By EiZei on 1079631984