Missioehdotuksia

Keskustelu Arma I-, II- ja III- sekä OFP-tehtävistä

Moderators: Kegetys, Broileri, Raunhofer

ad henkilönsuojaus

Post by ad henkilönsuojaus » Mon, 4.11.2002, 14.36

Ihan jees kokoonpano mcdeath. Vois toimia ihan jees.. miten ois tällänen ehdotus:

Resistance (VIP suojelu)
1 x VIP
4 x 3 saattajaa (officer + 2 x Mp5)
4 x Ajoneuvo (toi explorer ois mahtava mutta ehkä mahdoton)

West: (Assassins)
3 x Civilian (snipoilla ja äänenvaimennin käsiaseilla)
3 x KLR 250

littlebird suojelutalon katolla. <------ onks mahdollista?

Jos VIP pystyy käymään talossa ja lähtemään ilman että snipat saa sen hoideltua he voivat hakea hekon käyttöön mutta ennen VIP:n käyntiä hekon haku olisi mahdotonta. (Idea että surmaaminen pitää tapahtua kaupungissa).

Toi triggerit olis tosi hyvä esim just siihen että se VIP tulee kaupungin laidalle, käy talossa, poistuu kaupungista... sitten vois olla muita esim saapuu "hostile" alueelle jne.

Liikaa masiina ei viitti antaa noille assasineille käyttöön koska oletus on vaikka että tää on ääriryhmien tekemä salamurha.. tai jotain..

saako sinne petroskoviin lisää rakennuksia tekemään siitä monimutkaisemman?

AI Siviilejä siellä pitäis joka tapauksessa pyöriä ympäriinsä että ei heti tiedä kuka se assasin on..


-tume
WarriorOfDeath
Posts: 19
Joined: Mon, 2.9.2002, 23.56

Post by WarriorOfDeath » Thu, 7.11.2002, 13.29

Terse.Isot uudet coopit taitaa olla taas aika vähissä,joku vois tehdä 4 ryhmän coopin,missä kaikki ryhmät lähtis eri paikoista.Tulis liidereillekkin töitä kun tarvii tietää missä muut 3 ryhmää on. ja t72 depot tyylisiä missioita kaipaisin lisää :banana:
User avatar
Goeth
Posts: 258
Joined: Wed, 4.9.2002, 20.45

Post by Goeth » Thu, 7.11.2002, 14.38

Väittäsin että niitä on mutta niitä ei vaan pelata. :O
Goeth, Reserves, Local Defence Detachment "Kyllikki"
Dulce et decorum est pro patria mori
McDeth
Posts: 230
Joined: Fri, 13.9.2002, 9.01
Location: My head

Post by McDeth » Thu, 7.11.2002, 15.43

WarriorOfDeath wrote:Terse.Isot uudet coopit taitaa olla taas aika vähissä,joku vois tehdä 4 ryhmän coopin,missä kaikki ryhmät lähtis eri paikoista.Tulis liidereillekkin töitä kun tarvii tietää missä muut 3 ryhmää on. ja t72 depot tyylisiä missioita kaipaisin lisää :banana:
No olen toisaalta samaa mieltä kuin Goeth... Suuria kooppeja ei oikein saada ihmisiä pelaamaan. No toisaalta eihän asia minulle kuulu, kun en osaa kooppeja tehdä, saatikka sitten pelata niitä :PP

Köötin erinomaisten missioiden jälkeen on vaikea enää keksiä hyviä AD ideoita, ilman että tuntuu kopioinnilta. No kyllähän minä välillä yrittelen tässä ehtiä niitä AD missioita tehdä, mutta T-72 Depotin päihittäminen on melko hankala homma.
korpr McDeth Sniper, 1st Platoon, Local Defence Detachment "Kyllikki" - "Ehä mie osu mihinkää..." -
sioux
Posts: 604
Joined: Wed, 4.9.2002, 17.46
Contact:

Post by sioux » Thu, 7.11.2002, 16.50

:;): tarviiko niiden olla niin erinlaisia kunhan olis eri maisemissä,tulis vähän vaihtelua.
User avatar
Goeth
Posts: 258
Joined: Wed, 4.9.2002, 20.45

Post by Goeth » Thu, 7.11.2002, 17.21

Kylläpä niistä ad missioista ei saa kovin erilaisia kirveelläkään mutta maisemien vaihto auttaa aina :O
Goeth, Reserves, Local Defence Detachment "Kyllikki"
Dulce et decorum est pro patria mori
Una
Posts: 498
Joined: Mon, 2.9.2002, 21.46
Location: Lohja

Post by Una » Sat, 9.11.2002, 21.32

Mites ois uudenlainen pelimuoto: AD/DA, eli tehtäviä joissa molempien puolien olisi puolustettava jotain ja tuhottava jotain.. Käytännössä siis molemmille puolille kaksi joukkuetta joista toinen lähtee tuhoamaan vihollisen kohdetta ja toinen puolustaa jotain tärkeää. Pelialue voisi olla suhteellisen laajakin ja joukkueet voisivat aloittaa eri tukikohdista jotta vältyttäisiin muutoin helposti toteutettavisla suurhyökkäyksiltä. Tietysti nämä olisivat yhä mahdollisia mutta niiden toteuttamiseen vaadittaisiin enemmän aikaa ja oman kohteen menettämisen riski olisi suurempi.

Tehtävään voisi lisätä esimerkiksi pari AI:n ohjastamaa aseistamatonta tiedustelukonetta tai -kopteria jotka pörräisivät ympäri kenttää luoden hämäävää meteliä, jolloin todellisen vihollisen liikehdinnästä aiheutuvat äänet peittyvät ainakin osittain, erityisesti EAX:ää käyttäviltä pelaajilta. Myös pelaajille voisi samanlaisia vehkeitä lisätä jolloin olisi epäselvää koska yllä pörrää tietokoneen/ihmisen tiedusteluvehje. Esim. BAS:n Littlebirdejä voisi näissä tehtävissä käyttää.
alik Una, 2nd Platoon, Mech recon squad, Assistant leader/AA
Local Defence Detachment Kyllikki
Stormcrow
Posts: 28
Joined: Fri, 13.9.2002, 0.42
Location: Kuopio
Contact:

Post by Stormcrow » Sat, 9.11.2002, 22.04

hmm... AD-DA respalla, jossa "tukikohtaa" olisi puolustamassa Ai-osasto. Se voisi olla kokeilemisen arvoinen...

-Stormcrow
McDeth
Posts: 230
Joined: Fri, 13.9.2002, 9.01
Location: My head

Post by McDeth » Sun, 10.11.2002, 1.01

Olenhan tuota ajatellut aikaisemminkin vastaavaa, että molemmilla olisi tarkoituksena hyökätä ja puolustaa. Ongelmaksi näin silloin sen, että tarvitaan PALJON pelaajia. Mikä ettei, voisihan tuollaistakin ajatella.

Itse olen yrittänyt keksiä miten saisi toimimaan ihan perusmission, jossa on kaksi puolta partioimassa metsää, ja pyrkii tuhoamaan viholliset. Ongelma on pelialueen rajaaminen, ja ryhmien yhteistoiminta. Ei ole mahdollista mitenkään pakottaa ryhmiä toimimaan yhdessä, ja pelialueen rajaaminen ilman killzonea lienee mahdoton... vai onko? Tuollainen partiointitehtävä on melko helppo toteuttaa Cooppina, mutta TDM/AD toteutus ei olekaan aivan ongelmaton...
korpr McDeth Sniper, 1st Platoon, Local Defence Detachment "Kyllikki" - "Ehä mie osu mihinkää..." -
User avatar
Goeth
Posts: 258
Joined: Wed, 4.9.2002, 20.45

Post by Goeth » Sun, 10.11.2002, 3.35

No siellä on uudella winter nogojevillä semmonen missä pitää kummankin hyökätä ja puolustaa, ei vaan vissiin ole kukaan koittanu sitä.
Goeth, Reserves, Local Defence Detachment "Kyllikki"
Dulce et decorum est pro patria mori
Una
Posts: 498
Joined: Mon, 2.9.2002, 21.46
Location: Lohja

Post by Una » Sun, 5.1.2003, 13.57

Mites ois tämmönen tehtävä:
Tapahtumapaikka esim. koko Nogova
Pelimuoto: Ihminen vs. Ihminen + AI

-Laitetaan saarelle neljän resistancepelaajan ryhmä, joiden tehtävänä on päästä pois saarelta.

-Ripotellaan sinne tänne saarta venäläisiä ihmispelaajia pareittain.

-Ripotellaan saarelle ajoneuvoja (kyliin trabantteja ja skodia sekä siviilejä jotka suuttuu ja ampuu haulikolla mahdollisia autovarkaita, ehkä muutama mopo.
Muutamaan rantakaupunkiin mahdollisesti vene, mikäettei sopivannäköisille 'rantasaunoillekin' ja lentokentälle cessna?)
Kentälle voisi järjestää AI-venakoita vartioon ja ilmoittamaan jos saavat tulikosketuksen. Kentälle muutama parakki jonne mahdollisesti tusinan verran venäläisiä AI:ta ilman aseita, jotka sitten hälytyksen sattuessa hakisivat aseet jostain lähelläolevasta rakennuksesta. Cessna voisi olla tankkaamaton ja kentältä pitäisi ensin löytää tankkausrekka jotta saarelta pääsisi ilmakautta poistumaan. Yhdelle ihmisvenakolle randomilla 9K32 Strela tai sitten ei. Muutenkin tehtävässä voisi arpoa aika paljon kaikkea niin saisi siihen vaihtuvuutta. Lentokentän lähelle esim. SA-13 tjsp.
alik Una, 2nd Platoon, Mech recon squad, Assistant leader/AA
Local Defence Detachment Kyllikki
Wrench
Posts: 338
Joined: Mon, 2.9.2002, 23.13

Post by Wrench » Fri, 4.4.2003, 9.54

Jos osaisin tehdä mapin, tekisin sellasen missä olis esimerkiksi muutaman kaupungin laajuinen alue (merkattuna briefissä punasena ympyrän muotosena alueena) missä vaeltelis vihun partioita randomilla ja teitä pitkin ajelis vaunua ja ajoneuvoa kaupungista toiseen. Randomilla jos mahdollista. Unohtamatta vihollisen ilmavoimia. Eli tämä alue olis vihollisen hallitsemaa aluetta mikä tarkoittas myös sitä että vihua on siellä riittävästi. Tuon alueen läheisyyteen siirtyminen sais olla melko vapaata niin että vihua ei olis kun korkeintaan joku randomi 4 miehen partio mikä saattaa väijyttää siirtymässä olevan ryhmän jos käy huono tuuri. Mutta varsinainen rytinä alkais kuitenkin vihollisen hallitsemalta alueelta.

Noihin kaupunkeihin tai baseen niiden lähellä sit kohde oli mikä hyvänsä. Vaikka tappaa guba tai räjäyttää vaunuja, mastoja väijyttää kolona tuhota paskaksi koko base jne.

Ja se että mapin finais ei vaatisi että kaikki viholliset olis dööd vaan pelkästään sen että nuo kohteet olis tuhottu. Kun yleensä aika monissa mapeissa on juuri niin että kaikki viholliset täytyy olla dööd ja sit metsästetään jotain karkuun juossutta ukkoa ja odotetaan, että triggeri laukeis.

Kalusto sais olla monipuolista mutta niin että esim kopterilla ei voi pistää kaikkea matalaksi. Eli esim. taistelukopteri, kuljetuskopteri, tankki, kuorma-auto, jeeppi, 4 prätkää (jos on pieni porukka pelaamassa voi niillä edetä, on aika näppäriä).
Pää asia olis kuitenkin kalustossa se että mappia vois pelata eri variaatiolla. Eli lähtöpaikalla sais olla myös laatikoita mistä vois roplata itelleen mieleisen varustuksen kuitenkin kohtuuden rajoissa ettei joka miehellä oo esim. snipaa.

Mapin idea oli kuitenkin se että mahdollisimman paljon olis toteuttettu randomilla jottei pystyis opettelemaan mappia ulkoa vaan tarvis pelkäästään taidolla mennä läpi.

Paikkana mieluiten joku kevyesti pyörivä saari ettei mee diashowksi.


Tässä mun toivomus mapista jonka haluaisin nähdä servulla.




Edited By Wrench on 1049439834
Zipper
Posts: 636
Joined: Tue, 3.9.2002, 9.21

Post by Zipper » Fri, 4.4.2003, 12.09

Heh, jos minä osaisin väsätä mappeja...

Tällaista olis kiva pelata ad:nä:

Puolustajilla olisi useampi tehtävä. Eli esimerkiksi puolustajien pitäisi saattaa ajoneuvo-kolonna tai joku auto paikasta A paikkaan B (tämä paikka olisi random). Tai voisi vaikka olla useampi paikka, missä pitää käydä. Tähän voisi soveltaa sitä finppien manhunt-ideaa eli satelliitti kertoo pienellä viiveellä sijainnin hyökkääjille. Toiseksi puolustajien olisi tuhottava vaikka tuo satelliittiasema, jotta vihut ei tietäisi missä kolonna menee. Kun asema on tuhottu, satelliitti ei enää kerro sijaintia.

Hyökkääjien tavoite olisi luonnollisesti yrittää tuhota tuo liikkuva kohde/kohteet ja lisäksi suojella sitä satelliitti asemaa, että kolonnan etsijät saavat lähes reaaliaikaista tietoa kohteensa liikkumisesta.

Tässäkin olisi hyvä, jos kalusto olisi monipuolista muttei mitään liian helppoa.




Edited By Zipper on 1049447387
alik Zipper
[Zimbabwen Itara Pummi ja Pulmallisen Ennakkoluuloton Riitapukari]
Wrench
Posts: 338
Joined: Mon, 2.9.2002, 23.13

Post by Wrench » Fri, 4.4.2003, 17.53

Tuommonenhan on jo yks a/d ! Ilman sateliittia ja randomi reitteijä.
Dynamite_cow

Post by Dynamite_cow » Thu, 1.5.2003, 16.30

Blake wrote:Tuo Siouxin idea AI:n sekoittamisesta mukaan kärhämään on mielenkiintoinen - vois olla vaikkapa niin että alussa molemmat osapuolet (esim. Resistance vs. UCE:n suomalaiset) aloittavat surkealla aseistuksella ja AI:lta (Venäläiset) pitäisi alussa varastaa parempaa kalustoa itse rähinää varten vaikkapa huoltokolonnien väijytyksen muodossa. AI voisi myös pitää hallussa muutamia tärkeitä tukikohtia joista puolestaan voisi varastaa tankkeja ja muuta järeämpää. Myös taistelu Nogovan eteläisen saariryhmän hallinnasta voisi olla vaihtelua jos AI vaikkapa pitää saaria alussa hallussaan ja ne pitäisi ottaa haltuun maihinnousuilla. Kummallakin puolella respa omassa satamassa. Voittaja on se kumpi kaikki saaret haltuunsa. Mutta vaihtelua kaivattais tosiaan A/D pelimuotoonkin vaikka noita klassikkomappeja jaksaakin toki tahkota :banana:
Hmm, tästä tuli mieleen sellainen SP missio jonka joskus löysin, että itse ollaan vihainen venäläisten miehittämän Montignacin asukas, ja alussa miehellä on vain uskollinen Trabantinsa. Ensiksi pitäisi ajaa vartiomiehen yli, jotta saisi kalashnikovin. Tämän jälkeen pitäisi nirhata ScudLauncherin ajaja ja hypätä kuskinpukille. Sitten pitäisi tappaa kaikki ajamalla yli. Eli tämä toimisi Siouxin ideassa niin että aluksi vastarintaliikkeellä olisi vain autot ja ehkä pari pistoolia. Ja lisäksi tehtävästä voisi tehdä jonkun Cops and Robbers tyyppisen matsin. (tsekkaappas linkki ja imuroi jos omistat Resistancen, makee modi)
Ja loppujen lopuksi, tämä ärsyttävä, legendaarinen :banana:
Post Reply