Cutsceneistä! - Apua tarvittis.

Keskustelu Arma I-, II- ja III- sekä OFP-tehtävistä

Moderators: Kegetys, Broileri, Raunhofer

Post Reply
116-1069002478

Post by 116-1069002478 » Mon, 17.11.2003, 18.00

jos jollain tai jostai sais cutscene examplemissioneja. kun en oikeen osaa tehä niitä. onko niitä vaikea tehdä? eikös ne ole aika monimutkaisia, kun täytyy niitä kamerakulmia sun muita säädellä.
maza
Posts: 706
Joined: Mon, 2.9.2002, 22.27
Location: loviisa

Post by maza » Thu, 5.2.2004, 6.19

no yritetään. ensiksi tarviit esim intro.sqs nimisen tiedoston pelihakemistoosi missä on valmiiksi luotu kamera.kannattaa esim kopioida jostaintehtävästä se ja pyyhkiä välistä ne valmiit kamera ajot pois.
sitten editoriin. kirjotat vaikka pelaajasi init kenttään this exec "camera.sqs"
nyt kun previevaat niin kamera lähtee ukostasi. kameraa liikutellaan wsadx napeista eteen taakse jne ja numpadin 8462 kääntelee kameraa.
kun rupeat "kuvaamaan" painat vas ctrl eli nyt kamera kuvaa ja menet sinne intro.sqs ja copypastetat ja sinne ilmestyy 1 valmis kameran otto. otossa tosin kaikki ajat on oletuarvolla 0
elikkä jos haluat että päättää kauanko kameralla menee tulla siihen kohtaan missäpainoit previewissä ctrl lisäät camcommit kohtaan haluamasi määrän sekunteja + kameran pysymisaikaa ei ole laitettu ollenkaan niin sekin pitää määritellä.
uudet otoksen saat menemällä taas editoriin siirrät kameran uuteenkohtaa ja painat taas oikea crtl ja hyppäys sqs tiedostoon ja pastetat sen sinne.
tätä käytettäessä olisi hyvä ettää tietää kamera-ajoista sen verran että mistä säädetään aikaa jona kamera pysyypaikallaan ja aikaa mikä kameran tulo kestää.

;=== 2:49:11
_camera camSetTarget [21263.86,-94252.79,-3058.97]
_camera camSetPos [5633.17,4469.82,2.00]
_camera camSetFOV 0.145
_camera camCommit 5 <-- kameran tuloaika kohteeseen
@camCommitted _camera
~4 <-- kameran pysymis aika paikalla kun perillä

eli copypastella se tekee tollasen sinne tosin merkityt paikat oletusarvolla 0
HUOM!
kamera skriptejä tulee tuntea jonkinverran tätä käyttäessä jotta osaa luoda ja tuhota kameran!
elikkä kamera skriptauksen tutoriaaleja vaan ofp editin senteriin tutkimaan aluksi jotta ei mene sormi pyllyyn :p
börb
84-1067613137

Post by 84-1067613137 » Sat, 6.3.2004, 17.34

mitä nuo wsadx ja numpad-napit oikein on?
LawnDrill
Posts: 189
Joined: Mon, 2.9.2002, 23.34
Location: Finland
Contact:

Post by LawnDrill » Sat, 6.3.2004, 18.04

wsadx = w,a,s,d,x nappulat
numbad = se sijaitsee näppäimistön oikeassa "yleensä, sellanen missä on laskukonemaisesti laitettu näppäimet. Sisältää yleensä näppäimet "numlock / * - 7 8 9 + 4 5 6 1 2 3 0 , enter" "laidassa...

PS. on mulla tuossa 100kg rautalankaa jos vaan tarvii =)




Edited By LawnDrill on 1078589249
97-1078930492

Post by 97-1078930492 » Sun, 14.3.2004, 20.16

tehdäkseni fraps ohjelmalla videon miten saan pois tähtäin ristin mikä tulee tuolla this exec "camera.sqs" komennolla muuten tuo olisi yliveto juttu

aloittelija
maza
Posts: 706
Joined: Mon, 2.9.2002, 22.27
Location: loviisa

Post by maza » Sun, 14.3.2004, 23.54

aloittelija wrote:tehdäkseni fraps ohjelmalla videon miten saan pois tähtäin ristin mikä tulee tuolla this exec "camera.sqs" komennolla muuten tuo olisi yliveto juttu

aloittelija
se tähtäin ei näy valmiissa animaatiossa kun ajat sen.(helpottaa vain kameran kohdistamista).
börb
97-1078930492

Post by 97-1078930492 » Mon, 15.3.2004, 20.45

miten nuo intro videot saa päälle editorissa tai yleensäkkin missään?????

aloittelija
McDeth
Posts: 230
Joined: Fri, 13.9.2002, 9.01
Location: My head

Post by McDeth » Tue, 16.3.2004, 8.46

init.sqs:ään vaikkapa seuraava rivi:

Code: Select all

[] exec "camera.sqs"
Jahka ensin olet tehnyt tuon kameraskriptin...[/color]
korpr McDeth Sniper, 1st Platoon, Local Defence Detachment "Kyllikki" - "Ehä mie osu mihinkää..." -
maza
Posts: 706
Joined: Mon, 2.9.2002, 22.27
Location: loviisa

Post by maza » Tue, 16.3.2004, 12.50

Aloittelija on hyvä ja menee ofp editincenterin sivuille opettelemaan camera skriptauksen alkeet. Siellä on muutama hyvä tutoriaali mitkä selventävät mistä hommassa on kyse.
Ihan kädestä pitäen täälläkään ei voida ihmisiä auttaa :)
börb
97-1078930492

Post by 97-1078930492 » Tue, 16.3.2004, 16.08

muuten hyvä vinkki maza mutta tuo mainitsemasi ofp editincenter ei oikeen toimi noitten tutorialien osalta siksi kysynkin täältä neuvoa kun en osaa tehdä mitään :down:

aloittelija
McDeth
Posts: 230
Joined: Fri, 13.9.2002, 9.01
Location: My head

Post by McDeth » Tue, 16.3.2004, 17.31

aloittelija wrote:muuten hyvä vinkki maza mutta tuo mainitsemasi ofp editincenter ei oikeen toimi noitten tutorialien osalta siksi kysynkin täältä neuvoa kun en osaa tehdä mitään :down:

aloittelija
On se p******e kun ei ihmiset osaa edes OFPEC:iin
korpr McDeth Sniper, 1st Platoon, Local Defence Detachment "Kyllikki" - "Ehä mie osu mihinkää..." -
maza
Posts: 706
Joined: Mon, 2.9.2002, 22.27
Location: loviisa

Post by maza » Wed, 17.3.2004, 13.15

Siellä on käsittämättömän selkeitä tutoriaaleja kaikesta mahdollisesta kirjoitettuinen esimerkkeineen.
vuan empä spämmää enempiä.
ps kysellä saa tietenkin vieläkin :)
börb
97-1078930492

Post by 97-1078930492 » Thu, 18.3.2004, 15.13

minulla olisi yksi kysymys jota en löytänyt kielitaitoni takia ofp editing centeristä eli kuinka saa käänetty esim. auton katolleen vaikapa siten että auto ajaa trigerille jossa se tekee tiukan käännöksen ja rupee vierimään katon kautta ympäri ja räjähtää.

aloittelija
EiZei
Posts: 289
Joined: Mon, 1.3.2004, 13.07
Location: Vinland

Post by EiZei » Thu, 18.3.2004, 19.46

aloittelija wrote:minulla olisi yksi kysymys jota en löytänyt kielitaitoni takia ofp editing centeristä eli kuinka saa käänetty esim. auton katolleen vaikapa siten että auto ajaa trigerille jossa se tekee tiukan käännöksen ja rupee vierimään katon kautta ympäri ja räjähtää.

Et sitten pieniä vaatinut. :p

Kyllä tuo joillakin setvelocity yms.-kikkailuilla pitäisi teoriassa onnistua mutta minä en moisiin koske pitkällä kepilläkään. :banana:




Edited By EiZei on 1079631984
Post Reply