Description.ext:in muokkaus vaatii pienimuotoista ymmärtämistä {, } merkeistä ja ylipäätään kyseisestä logiikasta. {tavara tulee tänne sisään} ja { merkkejä täytyy olla yhtä paljon kuin } merkkejäkin... { = aloittaa-, } = lopettaa tietyn kokonaisuuden. Noin niinkuin simppelisti sanottuna
HUOM! Isokokoiset biisit nostattavat tehtävän kokoa merkittävästi ja ovat yleensä vain ärsyttäviä. Käytä kohtuudella ja vain tilanteissa joissa se ei häiritse! Kiitos.
Helpoin tapa opettaa description.ext:in teko on antaa malli:
Code: Select all
onLoadMission="W O L V E M O R A"; //latauksen teksti
onLoadIntroTime = true;
onLoadMissionTime = true;
ShowMap = true; //Saat kartan pois false komennolla
class Header
{
gameType = Coop; //a&d, coop, ...
minPlayers = 1; //Minimi pelaajamäärä
maxPlayers = 6; //Maksimi pelaajamäärä
};
disabledAI = 0; //AI pelaajia ei ole mahdollista ottaa, jos arvo on 1
//==TEXTS=====================================================
#define CT_STATIC 0
#define ST_PICTURE 48
#define ST_CENTER 0x02
#define ST_FRAME 64
//////////////////////////////////////////////////////////////
class RscStdText
{
idc = -1;
type = CT_STATIC;
style = ST_CENTER;
colorBackground[] = {0,0,0,0};
colorText[] = {1,1,1,1};
font = BitStream;
SizeEx = 0.02;
};
//////////////////////////////////////////////////////////////
class RscTitles
{
titles[] = {"mission_name","outro","WIN","chap1","chap2"};
class mission_name
{
idd = -1;
movingEnable = 0;
duration = 5;
fadein = 5;
name = "mission_name";
controls[]={background,mission_title};
class background : RscStdText
{
x = -1; y = -1;
w = 3; h = 3;
text = "";
};
class mission_title : RscStdText
{
x = 0.1; y = 0.45;
w = 0.8; h = 0.1;
colorText[]={1,1,1,1};
SizeEx = 0.08;
text = "W O L V E M O R A 's C A M P"; //Tehtävännimi
};
};
class WIN
{
idd = -1;
movingEnable = 0;
duration = 5;
fadein = 5;
name = "WIN";
controls[]={background,mission_title};
class background : RscStdText
{
x = -1; y = -1;
w = 3; h = 3;
text = "";
};
class mission_title : RscStdText
{
x = 0.1; y = 0.45;
w = 0.8; h = 0.1;
colorText[]={1,1,1,1};
SizeEx = 0.08;
text = "REST IN PEACE"; //Voittotekstinä
};
};
class outro
{
idd = -1;
movingEnable = 0;
duration = 5;
fadein = 5;
name = "outro";
controls[]={background,mission_title};
class background : RscStdText
{
x = -1; y = -1;
w = 3; h = 3;
text = "";
};
class mission_title : RscStdText
{
x = 0.1; y = 0.45;
w = 0.8; h = 0.1;
colorText[]={1,1,1,1};
SizeEx = 0.08;
text = "W E L C O M E T O H E L L"; //Kuolematekstinä
};
};
class chap1
{
idd = -1;
movingEnable = 0;
duration = 6;
fadein = 4;
name = "chap1";
controls[]={chap1};
class chap1 : RscStdText
{
style = ST_PICTURE;
x = 0.8; y = 0.01;
w = 0.15; h = 0.15;
text = "pictures\chap1.paa"; //Chapter 1 kuva
};
};
class chap2
{
idd = -1;
movingEnable = 0;
duration = 6;
fadein = 4;
name = "chap2";
controls[]={chap2};
class chap2 : RscStdText
{
style = ST_PICTURE;
x = 0.8; y = 0.01;
w = 0.15; h = 0.15;
text = "pictures\chap2.paa"; //Chapter 2 kuva
};
};
};
//==MUSIC=====================================================
class CfgMusic
{
tracks[]={};
class intromusic
{
name = "";
sound[] = {"\music\beesenstedt.ogg", db+0, 1.0};
};
class intromusic2
{
name = "";
sound[] = {"\music\beesenstedt2.ogg", db+0, 1.0};
};
};
//==SOUNDS=====================================================
class CfgSounds
{
sounds[] = {};
class roar1
{
name = "roar1";
sound[] = {"\sounds\roar1.ogg", 1, 1};
titles[] = {};
};
class roar2
{
name = "roar2";
sound[] = {"\sounds\roar2.ogg", 1, 1};
titles[] = {};
};
class roar3
{
name = "roar3";
sound[] = {"\sounds\roar3.ogg", 1, 1};
titles[] = {};
};
class roar4
{
name = "roar4";
sound[] = {"\sounds\roar5.ogg", 1, 1};
titles[] = {};
};
class screaming
{
name = "screaming";
sound[] = {"\sounds\scream.ogg", 1, 1};
titles[] = {};
};
};
"class RscTitles":in alle:
Jokaiselle kuvalle määrittelen kuvan sijainnin ja koon (x,y,w,h)(x,y = sijainteja ruudulla, w,h = kuvan skaalauskoko). Määrittelen myös kuinka nopeaa kuva tulee ruutuun ja kuinka nopeaa lähtee (fade, duration).
Esimerkkinä kohta: chap1
Huomaathan, että kuvan on hyvä olla .paa muodossa. Saat kuvasi .png muodosta .paa:ksi käyttämällä TexView 2 ohjelmaa (google).
Kuvat ja tekstit menevät molemmat class RscTitles:in alle. Huomaatkin esimerkistä, kuinka heti class RscTitles:in alla määritellään kaikki sisällys:
Code: Select all
titles[] = {"mission_name","outro","WIN","chap1","chap2};
"class CfgMusic":in alle:
Musiikin kohdalla määrittelen yksinkertaisesti vain biisin voimakkuutta ja tempoa. Musiikit tallentuvat esimerkissä nimipaikkoihin intromusic ja intromusic2.
Huomaathan, että biisien tulee olla .ogg muodossa. Löydät ilmaisia converttereita netistä helposti. Esimerkiksi "4Musics WMA to OGG Converter", jolla saat .wma biisit .ogg:ksi.
Ääniä minulla onkin tässä tehtävässä paljon, kuten esimerkistä näkee. Äänien tulee olla "class CfgSounds":in alla.
"\sounds\roar2.ogg" merkitsee, että minulla on tehtäväkansiossa "sounds" niminen kansio ja sen sisällä roar2.ogg. Sama pätee biiseihin ja kuviin.
Toivottavasti tästä paksusta esimerkkitiedostosta on apua. Muistathan, aina kun muokkaat description.ext:iä, joudut lataamaan tehtävän editorissa uusiksi, jotta muutokset tapahtuisivat.
Virheet description.ext:ssä kaatavat pelin.[/color]
Edited By Raunhofer on 1252839901